onsdag 30 april 2014

疲れた😫 Så trött~

God kväll! こんばんは!
Nu är det Valborg! Glad Valborg på er! 
Skönt att vara lediga va? Själv är jag inte ledig men jag var ledig i tisdags i alla fall.
Den här veckan är det ゴールデンウィーク (gōruden'u~īku) Det är fyra dagars ledighet i Japan, japaner jobbar så mycket, de flesta jobbar till och med på helger, så Golden Week är en väldigt skön tid, då får man vila, vara med familjen, sova etc :) Det här året är Golden Week mellan 3-6 maj, tyvärr är den på helgen.....så vi har bara två dagars ledighet från skolan~ 
Jag ska åka till Okayama på lördag, en liten stad som ligger nära Hiroshima, jag kommer att skriva om det senare! 
Nästa vecka är det 子供の日 (Kodomo no hi) Barnens dag! Då ägnar man sig åt barnen。Det ska jag skriva om också lite senare ;) 
Idag har jag varit på boxning. Så himla skön träning. Det är min kompis som är våran tränare, han är verkligen duktig. 
Kul som tusan var det, jag tycker så mycket om boxning. 
Bye bye! Fighting! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar